Status første halvår 2019 – Episode 38
Salvador Baille og jeg forsøker å oppsummere første halvår 2019 hva gjelder sosiale medier, kunstig intelligens, teknologikrigen mellom USA og...
Salvador Baille og jeg forsøker å oppsummere første halvår 2019 hva gjelder sosiale medier, kunstig intelligens, teknologikrigen mellom USA og...
Forbrukertilsynet finner fortsatt mye skjult reklame i sosiale medier. Innovasjon Norge brukte en halv million på falske nyheter og trendforsker...
Forbrukertilsynet har gjennomgått 66 Instagram-profiler for å sjekke merking av reklame. Tilsynet viser at merkingen er blitt betydelig bedre, og...
Vi handler stadig mer via internett. Og i økende grad via mobilen. Fremover vil sosiale medier, mobilkameraet, stemmen vår og...
Aktører i USA får mesteparten av skylden for å ha spredt falske nyheter, fulgt av Russland og Kina, ifølge undersøkelsen...
2. juni 2019 markerte 5 års-dagen for da jeg begynte å jobbe for meg selv. Det markerte jeg ved å...
Kraftig vekst i deling av nyheter i sosiale medier i mai, de viktigste nyhetene fra WWDC, maskinene tar jobbene våre...
Handelskrig, teknologikrig, kald krig eller verdenskrig. Teknologi har blitt det viktigste våpenet for å oppnå verdensherredømme. Les mer
1 av 3 sier at netthets har ført til at de ikke lenger vil dele meningene sine på nett og...
18 land og 5 teknologiselskaper har signert på en avtale for å bekjempe deling av terror-relatert innhold i sosiale medier....
Norske medier viser rekordlav interesse for Facebook. Google og norske annonsører boikotter Resett, Anita Krohn Traaseth lanserer ny podkast, og...
Når annonsører inngår samarbeid med påvirkere har de ansvar for at reklamen er merket tydelig nok, opplyser Forbrukertilsynet om i...