fbpx

sosiale medier

Hans-Petter & Co

Velkommen til Hans-Petter & Co

Kort tid etter at MediaPuls er historie, er jeg på plass med en ny podkast. Sammen med gjester vil jeg se nærmere på hvordan teknologi påvirker og endrer oss, i en hverdag som blir stadig mer globalisert, urbanisert og digitalisert. Les mer

slett sosiale medier

Slett alle sosiale medier nå!

Internett-pioneren, Wikipedia-kritikeren, forretningsmannen og forfatteren Jaron Lanier, ramser opp 10 argumenter for hvorfor du bør slette alle sosiale medie-kontoer nå. Det er lettere sagt enn gjort, og det er en av grunnene til at du bør gjøre det.  Les mer

etikk moral

Lov, etikk, moral og (kunstig) intelligens

Det er mye som er lov, men som ikke nødvendigvis er riktig. Derfor har vi etiske og moralske koder å støtte oss til. Hva kan vi forvente oss av moralen og etikken ved kunstig intelligens, hvis vi ikke har justert vårt eget moralske kompass? Les mer

snapchat

Snapchat «kuppet» nyttårsaften

Ifølge Telenor fortsetter vi nordmenn å sende hverandre millioner av SMSer på nyttårsaften. Men Snapchat overgikk den gamle SMS-tjenesten og økte med over 600 prosent ved midnatt på nyttårsaften. Les mer

podkast

Podkast-favoritter i 2019

Det har dukket opp flere gode (og nye) podkaster i løpet av 2018 som jeg tar med meg inn i 2019 som mine favoritter. Antall favoritter har faktisk økt fra 16 til 29. Og over halvparten er norske! Les mer

Facebook

God jul, Mark. Lykke til med 2019.

Facebook legger bak seg en endeløs rekke av dårlig nytt nå som 2018 snart er historie. Rekordlav aksjekurs, arbeidsmoral og tillit. Sjefer som takker for seg, tjenester som ikke slår an og personinformasjon som kommer på avveie. Er det verste over, eller blir det enda verre i 2019? Les mer