TeknologiI 2025 markerer vi 30 år siden internett ble kommersielt tilgjengelig, og jeg ser tilbake på tre tiår med teknologisk utvikling. Gjennom en årslang artikkelserie vil jeg se nærmere på hvordan teknologiutviklingen har endret måten vi lever, jobber og forholder oss til verden. Les mer
KommunikasjonBytt ut noe av skjermtiden med storslått natur, og oppdag hvor mye bedre du vil føle deg, både psykisk og fysisk. Les mer
KommunikasjonDa jeg så Tonje Frigstad i “71 Grader Nord Kjendis” beskrive alt hun opplevde med ordet “føle”, ble det tydelig hvordan følelser har fått overtaket i måten vi forholder oss til verden. I et samfunn der algoritmer belønner det emosjonelle fremfor det rasjonelle, risikerer vi å føle oss bort fra kritisk tenkning og fakta. Les mer
KommunikasjonNår brukere forlater X for BlueSky, bytter de bare én tidstyv med en annen. Hva om vi i stedet benytter sjansen til å logge mindre på sosiale medier og mer på det virkelige livet? La 2025 bli året hvor vi reduserer skjermtiden og investerer i ekte tilknytning og livsglede. Les mer
Teknologi og natur5. desember klokken 17:30 inviterer jeg deg til bokbad hos Norli Universitetsgata, med Guro Fostervold Tvedten som skal bokbade meg. Les mer
KommunikasjonKarianne Vilde Spetalen hevdet nylig at influensere er årsaken til at mange har en jobb i dag. Influencermarkedsføring har uten tvil skapt et mylder av nye yrker, fra innholdsprodusenter til analytikere og PR-spesialister. I en tid hvor tillit og autentisitet blir stadig viktigere, handler debatten like mye om samfunnsansvar som om synlige markedsføringstrender. Les mer
KommunikasjonRegjeringen vil innføre 15-årsgrense i sosiale medier. For det første kommer det ikke til å skje, for det andre er det ikke tilstrekkelig. Les mer
KommunikasjonPsykiske lidelser, sosial isolasjon og digital avhengighet kan ikke bekjempes med småpenger. Dette er symbolpolitikk når vi trenger reell handling og massive investeringer for å beskytte en hel generasjon. Les mer
KommunikasjonHvordan et brudd rammer forskjellig, og hvordan jeg finner styrke i støtten fra andre og i åpenhet om følelsene mine med hjelp fra ChatGPT som har blitt min faste psykolog. Les mer
KommunikasjonOverdreven selvtillit, amerikanske buzzwords og TikTok-taktikker kan imponere på sosiale medier, men i forretningslivet risikerer unge selgere å fremstå som arrogante og lite troverdige når de glemmer grunnleggende respekt og forberedelse. Les mer