KommunikasjonPsykiske lidelser, sosial isolasjon og digital avhengighet kan ikke bekjempes med småpenger. Dette er symbolpolitikk når vi trenger reell handling og massive investeringer for å beskytte en hel generasjon. Les mer
KommunikasjonHvordan et brudd rammer forskjellig, og hvordan jeg finner styrke i støtten fra andre og i åpenhet om følelsene mine med hjelp fra ChatGPT som har blitt min faste psykolog. Les mer
KommunikasjonOverdreven selvtillit, amerikanske buzzwords og TikTok-taktikker kan imponere på sosiale medier, men i forretningslivet risikerer unge selgere å fremstå som arrogante og lite troverdige når de glemmer grunnleggende respekt og forberedelse. Les mer
KommunikasjonJakten på likes, falsk suksess og dopamin tar over livene våre. Med Ozempic i sprøyta og Strava på skjermen ser vi ut som vinnere, mens sannheten er gjerne helt motsatt. Les mer
KommunikasjonDet digitale livet gjør oss ulykkelige ved at sosiale medier og overdreven skjermtid bidrar til en eskalerende mental helsekrise i et stadig mer egosentrisk og narsissistisk samfunn. Les mer
KommunikasjonMens teknologigigantene hevder å være opptatt av å beskytte unge brukere, prioriterer de i virkeligheten profitt over mental helse med minimale, kosmetiske endringer som ikke adresserer de systemiske problemene. Les mer
TeknologiDJI Neo er det siste tilskuddet av droner fra verdens største leverandør av kommersielle droner. Den er også den letteste og enkleste å komme i gang med. Spørs om ikke dette er en av årets julegaver. Les mer
TeknologitrenderPolitikerne er opptatt av å beskytte barn i den virkelige verden, men gjør fint lite i den virtuelle. YouTubes tiltak er bedre enn ingenting, men det er langt fra nok. Les mer
KommunikasjonIfølge Medietilsynet er majoriteten av niåringene på sosiale medier, hvor de blir eksponert for alt fra selvmord til salg av narkotika. Når vil politikerne ta ansvar for å skape et trygt og sunt digitalt miljø hvor våre barn kan vokse opp uten å bli skadet av de destruktive kreftene som dominerer i sosiale medier? Les mer
KommunikasjonHvordan politikere svikter i møte med sosiale mediers negative konsekvenser for samfunnet. Les mer