AnalyserDet hersker bred enighet i medie-Norge om at 2023 blir et tøft år. Plattformgigantene slipper heller ikke unna, anført av Facebook, Snapchat og Twitter som de største taperne, mens TikTok og YouTube tilhører vinnerne. Les mer
TeknologitrenderMediekommentator, sosiale medier-ekspert og gründer, Ståle Lindblad, gjester Teknologitrender for å diskutere status for sosiale medier i det nye året. Les mer
AnalyserDu vil sannsynligvis ikke tro hvor mye jeg tjente på de 100+ videoene jeg publiserte i løpet av 2022 på min YouTube-kanal. Les mer
TeknologitrenderInternett, sosiale medier og smarttelefoner er fundamentet i måten vi samhandler med innhold og kommuniserer på internett. Les mer
KommunikasjonFor tredje året på rad oppdaterer jeg mine YouTube-favoritter. Nesten ingen norske favoritter, samtidig veldig vanskelig å begrense meg. Derfor ble det 31 favoritter denne gangen. Les mer
TeknologitrenderPlanlegg for det beste. Forbered deg på det verste. Fokuser mer på ditt eget innhold og dine egne kanaler. Det er ikke lenger bare innholdet i sosiale medier som er flyktige, men plattformene i seg selv også. Les mer
TeknologitrenderStatista estimerer kraftig netthandelsvekst via sosiale medier fremover. Les mer
TeknologitrenderAltfor mye penger. Altfor mye makt. Altfor stort ego. Messias-komplekset til Elon Musk kommer til å koste han dyrt. Og som toppsjef i Twitter kommer han garantert til å miste sin popularitet. Les mer
KommunikasjonPia Tjelta, Vanessa Rudjord og Synnøve Skarbø tok i bruk kontroversielle grep for å få maksimal oppmerksomhet. Nå vet hele Norge om deres nye klinikk. Og det fikk dem til helt gratis, takket være internett, sosiale medier, smarttelefoner og algoritmer. Les mer
TeknologitrenderMediene lo av internett, sosiale medier og smarttelefoner. Nå ler de av Metaverset. Den som ler sist, ler best. Og det er det lenge siden mediene har gjort. Les mer