Skjermen ble syndebukken (igjen). Nå står AI for tur
PISA-resultatene er nedslående og alvorlige. Men når regjeringen svarer med mer papir, mindre skjerm og en hovedregel om at barneskoleelever...
PISA-resultatene er nedslående og alvorlige. Men når regjeringen svarer med mer papir, mindre skjerm og en hovedregel om at barneskoleelever...
Før regjeringen krever enda mer av norske eiere, bør den forklare hvorfor den krever så lite av Meta. Les mer
En stafylokokkinfeksjon satte meg ut av spill i to uker, og det var en glukosemåler, en Oura-ring og en fastlege...
Onsdag 26. august aksepterte Meta detaljerte designkrav for hvordan barn skal bruke Instagram og Facebook, bindende i ti år framover....
Kong Haralds siste timer ble ikke bare til en nasjonal ventetid, men til en kontinuerlig nyhetshendelse. Redaktørstyrte medier forsøkte i...
I vinter skulle vi alle slutte med ChatGPT. Nylig passerte tjenesten en milliard brukere i uken, og QuitGPT ble nok...
Salget av ørepropper med ledning «skyter i været», og veksten tolkes som et tegn på at unge vender ryggen til...
En domstol i New Mexico har pålagt Meta å betale ytterligere 567 millioner dollar for skadene Facebook og Instagram er...
En spansk høyesterettsdom ble oversatt, forenklet og forvrengt på TikTok til beskjeden «grensen er åpen, du kan krysse uten papirer»....
Ni år etter at jeg skrev at vi burde ta pauser fra sosiale medier, har jeg for lengst innsett at...
I VG podkasten Mediebobler 4. juli, blir kritikken mot Meta sine AI-briller pakket inn som moralsk oppstandelse, teknologifrykt og overdreven...
Reuters Digital News Report 2026 viser at 39 prosent av nordmenn nå unngår nyheter ofte eller av og til, og...