KommunikasjonFor hotellsøkemotorens siste reklamekampanje har de tatt i bruk kunstig intelligens for å lage en deepfake-reklamefilm med en og samme skuespiller, som snakker over 10 språk flytende. Burde ikke slik manipulering merkes? Les mer
KommunikasjonJeg gjestet TV 2 Nyhetene på årets siste dag for å snakke litt om teknologiåret 2023. Les mer
TeknologitrenderHvis DAB var så fantastisk, hvorfor var det da innføring med tvang nødvendig? Og ble DAB virkelig den fremtiden som "ekspertene" mente? Alt tyder på det motsatte, og det bør ikke komme som en overraskelse. Fremtiden er fortsatt internett, ikke DAB. Les mer
KommunikasjonTV 2 har lansert ny logo og får selvsagt tyn i sosiale medier. Tiden med marerittet fra New York er endelig over. Les mer
KommunikasjonRisen til Rema 1000 får kraftig kritikk i TV 2-programmet Matkontrollen. Men er det Rema 1000 som har "svindlet" med risen eller Matkontrollen som sikrer sin dramaturgi? Les mer
KommunikasjonTillit tar lang tid å bygge opp, og kort tid å rive ned. Som kommunikasjonsrådgiver, foredragsholder, blogger og podkaster skal du kunne stole på det jeg skriver og sier. Hans Geelmuyden i Geelmuyden.Kiese sier i en video på Instagram 25. april i år – Jeg tenker at tillit er den viktigste ressursen i samfunnet vårt…. […]
Kommunikasjon11. april 2018 var jeg gjest i TV 2 God Morgen Norge, for å diskutere Facebooks toppsjef, Mark Zuckerberg, som ble «grillet» av amerikanske senatorer som følge av personopplysninger fra 87 millioner brukere som kom på «avveie». 2017 ble omtalt av Mark Zuckerberg som et utfordrende år. Målet for 2018 var å «fikse Facebook». Året […]
TeknologiCambridge Analytica hentet data fra en "uskyldig" personlighetstest på Facebook til å skaffe seg personopplysninger til 50 millioner brukere. Hvor mange tjenester har du delt dine og dine venners data med via Facebook? Slik rydder du opp. Les mer
MediaPulsMediaPuls fyller 2 år. TV2 får nok ingen konkurranse. Facebook gjør deg syk, men dreper ikke jobben din. Og vi tror at podkast og tran er bra for immunforsvaret. Les mer
StrategiI Tyskland har kringkastere begynt å samarbeide for å ta opp konkurransen mot de amerikanske gigantene som Google, Facebook og Amazon. Les mer