Gravide hetses i sosiale medier
17. februar var jeg invitert til TV 2 Nyhetskanalen for å diskutere netthets. Anledningen var at gravide opplever å bli hetset i sosiale medier fordi de har lyst til å ha med seg sin partner under fødselen. Les mer
17. februar var jeg invitert til TV 2 Nyhetskanalen for å diskutere netthets. Anledningen var at gravide opplever å bli hetset i sosiale medier fordi de har lyst til å ha med seg sin partner under fødselen. Les mer
16. februar møtte jeg Distrikts- og digitaliseringsminister, Linda Hofstad Helleland, til Clubhouse-debatt på TV 2 Nyhetskanalen. Les mer
19. august gjestet jeg TV 2 Nyhetskanalen sammen med NRKbetas Martin Gundersen, for å diskutere TikTok og hvorfor SVT har valgt å forby sine ansatte å ha appen installert på sine mobiltelefoner. Les mer
Torsdag 2. juli gjestet jeg TV 2 Nyhetskanalen for å snakke om hvorfor selskaper verden over boikotter Facebook ved å trekke annonsene sine i juli. Les mer
EU har i mange år kjempet en kamp for å redusere elektronisk avfall. Det vil de få til gjennom å tvinge aktørene til å bruke en felles standard for lading av sine produkter. Apple mener en slik løsning vil føre til mer avfall og mindre innovasjon. Les mer
Hvordan har teknologien utviklet seg i løpet av de siste 10 årene? Hvor mye har det bidratt til å endre hvordan vi lever, leker, lærer og jobber? Les mer
15. august var jeg på besøk hos TV 2 Nyhetskanalen for å snakke om Facebook som lytter til samtaler brukerne har på Messenger. Les mer
En feil hos Facebook førte til at bilder fra 6,8 millioner brukere ble gjort tilgjengelig for 1.500 forskjellige applikasjoner. Feilen ble først rapportert 2 måneder senere. Kan være brudd på GDPR. Les mer
Mandag 7. mai var jeg invitert til TV 2 Nyhetskanalen for å diskutere Facebooks nye tjeneste - Facebook Dating - som snart kommer til Norge. Les mer
TV 2 Nyhetskanalens innslag 7. februar med Julie Bergan som "tar et kraftig oppgjør mot netthets" fremstår mest av alt som et 5 minutters reklameinnslag for ny plate og turne. Det eneste som manglet var lenke til Ticketmaster. Den får du her! Les mer