Det handler ikke om forbud, men om å beskytte barn
Regjeringen vil innføre 16-årsgrense på sosiale medier, og reaksjonene har vært både sterke og forutsigbare. Begreper som forbud, sensur og...
Regjeringen vil innføre 16-årsgrense på sosiale medier, og reaksjonene har vært både sterke og forutsigbare. Begreper som forbud, sensur og...
Da regjeringen lanserte AI-milliarden høsten 2023, kalte jeg satsingen for brødsmuler. Tre år senere står jeg fortsatt for kritikken, men...
Hva skjer når demokratiet møter motstandere som ikke tror på regler, kompromisser eller historisk erfaring? I Rovdyrenes tid viser Giuliano...
I møte med krig, klimakrise, teknologisk disrupsjon og sviktende tillit lover regjeringen trygghet. Men trygghet uten kontroll kan bli en...
Da de ti AI-budene ble presentert på Mesh i Oslo, var ordene kloke og intensjonene gode. Men teknologi formes ikke...
Krig, klima, økonomisk uro, kriminalitet, kunstig intelligens og en demokratisk verdensorden i oppløsning. Aldri før har så mange kriser skjedd...
Kina skal investere ca. 15.000 milliarder kroner i kunstig intelligens for helsesektoren frem mot 2030. Skulle Norge investere på samme...
Arbeiderpartiet og Senterpartiet gikk til valg i 2021 med lovnader om gratis skolemat, kortere helsekøer og lavere bensinpriser. Fire år...
Når partilederdebatter iscenesettes som reality-show og mediene pakker politikk inn i TikTok-format, mister vi mer enn bare tålmodigheten. Vi mister...
I 2016 stilte jeg et retorisk spørsmål om samfunnsutviklingen burde gjøre oss bekymret. Nå er det riktig å gjøre opp...