Støre rydder huset mens statsmannsvinduet står åpent
Regjeringsrokader handler ikke bare om hvem som skal lede hvilket departement. De handler også om å eie fortellingen, fjerne politisk...
Regjeringsrokader handler ikke bare om hvem som skal lede hvilket departement. De handler også om å eie fortellingen, fjerne politisk...
Før regjeringen krever enda mer av norske eiere, bør den forklare hvorfor den krever så lite av Meta. Les mer
Digitaliseringsminister Karianne Tung gikk i juli imot et forbud mot smartbriller og viste til at Norge allerede hadde et godt,...
En scene i filmen Swiped fikk meg til å se en linje fra et Playboy-bilde i 1973 til smartringer, AI-briller...
Angrepet mot Lørenskog kommune og bølgen som nylig slo ut ID-porten bør leses som forvarsler om noe langt større. Les...
For første gang på mange år kjenner jeg meg nesten igjen i programmet til Arendalsuka. Teknologien har sluttet å være...
Om kunstig intelligens en dag kan utvikle bevissthet, er en viktig debatt. Men den skygger ofte for et langt mer...
EU kalte Chat Control midlertidig da ordningen ble innført i 2021. Etter én forlengelse, et utløpt regelverk og en ny...
Digitaliseringsminister Karianne Tung avviser et forbud mot Metas AI-briller fordi eksisterende regler skal beskytte oss. Det er en naiv tilnærming...
Norske politikere snakker fortsatt som om hovedutfordringen er å få flere mennesker inn i arbeid. Samtidig viser analyser fra FINN...
Tromsø og Asker kommune har vist oss hvor galt det kan gå når kunstig intelligens brukes uten god nok kontroll...
Regjeringen vil innføre 16-årsgrense på sosiale medier, og reaksjonene har vært både sterke og forutsigbare. Begreper som forbud, sensur og...