Mine 23 mest leste saker i 2023
Bloggen min er langt fra død. 198 publiserte artikler (eller bloggposter) ble det totalt i løpet av 2023, inkludert denne saken her. Noen mer populære enn andre. Her er de 23 mest leste sakene mine. Les mer
Bloggen min er langt fra død. 198 publiserte artikler (eller bloggposter) ble det totalt i løpet av 2023, inkludert denne saken her. Noen mer populære enn andre. Her er de 23 mest leste sakene mine. Les mer
I løpet av de siste årene har jeg gradvis funnet veien ut i naturen, men det var først i 2023 at jeg virkelig lærte meg å verdsette tilstedeværelsen og verdien av å være alene, og fant en dypere forståelse og takknemlighet for den ekte stillheten som bare naturen kan tilby. Les mer
Alt fra dronefilming, manus, fortellerstemme, komponering av musikk og redigering, ble utført av kunstig intelligens for å lage reklamefilm om det nyåpnede pensjonatet som ligger i gangavstand til brunostens opprinnelse og Per Gynt-spillet. Les mer
Etter en alenetur et par dager på Hardangervidda, slo det meg hvor mye jeg setter pris på stillhet. Og at stillhet har blitt den nye luksusvaren i vår støyende, travle og digitale hverdag. Les mer
I en tid preget av skjermer og konstant tilgjengelighet, har endelig tiden kommet til å ta meg en skikkelig pause. Jeg skal trekke meg tilbake og dra på en tur alene til et av verdens mest uforglemmelige og uberørte naturlandskap på Island. Les mer
For fjerde gang drar jeg ut på tur alene for å lære noe nytt om meg selv og for å filosofere litt rundt hva det vil si å være lykkelig. Les mer
DJI ødela Mini 3 Pro ved å gjøre det umulig å følge personer ved hjelp av "active track" på mer enn 10 meters avstand. Les mer
Styremøte med Forbrukerrådet. Støtte til Caroline Berg Eriksen, kvinnedagen, gründere og IT-bransjen. Ett par foredrag og en topptur. Nye turklær fra Urberg. Ikke solgt av Samsung Galaxy S23 Ultra, men gleder meg til å teste ut Apple HomePod og Lenovo Thinkpad Z13. Og så var jeg på middag med TikTok. Nesten en helt normal arbeidsuke, der altså. Les mer
Av de 101 videoene jeg publiserte på YouTube i løpet av 2022, handlet flere av dem om mine turer ut i naturen. Her er oversikten over hvilke produkter og tjenester jeg brukte til å dokumentere disse opplevelsene. Les mer
Det er sjelden alt går som planlagt. Derfor er det viktig å være godt forberedt på det verste. Og det er det ofte man glemmer å tenke på. Med de konsekvenser det kan få. Det gjelder på jobb, på privaten og på toppturer i Lofoten. Les mer