30 år med internett-teknologi: En reise fra internettets begynnelse til dagens digitale samfunn
Jeg møtte Chief Information Officer, Are Almaas fra Solv, for å snakke om utviklingstrender og om hva som skal til for å utvikle nye tjenester som skaper de beste kundeopplevelsene.
Du finner Hans-Petter & Co på din favoritt podkast-spiller, som blant annet Acast, Apple Podcaster, Overcast, Pippa, TuneIn Radio, Spotify og Google Podcasts.
Denne episoden av Hans-Petter og Co er en annonse-utgave som presenteres av Dolittle.
Dolittle
Dolittle er et norsk teknologiselskap som elsker å ta kompleksiteten ut av tjenesteutviklingen, og samtidig styrke forbindelsen mellom business og teknologi. Dolittle tror ikke at verken mennesker eller organisasjoner skal være drevet av data, men av hendelser. Det tror også selskaper som Aksio,Wilhelmsen, NorSea og Solv som utvikler solide, digitale løsninger som forenkler og effektiviserer hverdagen.
Ikke målet, men virkemiddelet
Det er fristende å la seg blende av et produkt, en vare eller en tjeneste. Av hvordan den ser ut, hvordan den ble laget og hva den kan gjøre. Samtidig er det viktig å huske på at målet aldri er å kjøpe en vare, et produkt eller en tjeneste. Det er virkemiddelet for å oppnå de målene man har satt seg – som privatperson eller selskap. Men det er viktig også å anerkjenne alle følelser involvert når man kjøper seg noe – enten til seg selv eller til organisasjonen.
Solv – Utviklingspartner til Dolittle
Følelser som går over til selve bruker og kundeopplevelsen. Derfor snakkes det også veldig mye om UX og CX – brukeropplevelse og kundeopplevelse. Det er også Are Almaas opptatt av. Are Almaas er Chief Information Officer hos Solv as. Selskapet ble etablert i 2011, da under navnet Peanuts, men skiftet navn til Solv i 2018.Are har utdannelse fra Universitet i Oslo, han var med å grunde Studenportalen i 2012 og har blant annet jobbet hos Making Waves, Sockless og Differ, før han begynte hos Solv i begynnelsen av 2020.
Jeg møtte Are på Mesh hvor Solv holder til i Oslo – på trygg avstand – for å snakke om gode brukeropplevelser og utviklingstrender.
God fornøyelse.